söndag 3 januari 2010

Meddelande till bloggen

Vill dela med mig av min utförsäkring som började 20090801.
Försäkringskassan hade tidigare under åtet varit på hembesök för de hade sett att vi har en liten kennel och då måste ju det vara fel att vi har förtidspension.
Jag har haft förtidspension sedan 1990 och dessförinnan var jag sjukskriven och hade sjukbidrag. Sedan 1983 fick jag det på grund av värk i kroppen och panikångest.
Det enda som hjälper mot mina sjukdomar är att ha hundar, de får mig att gå ut fast ångesten lurar bakom knuten, de tröstar mig när jag är nedstämd, hade vi inte haft dessa hundar och några valpkullar, då hade jag inte behövt skriva detta för då hade jag redan suttit i rullstol.
Jag har under åren gått på olika undersökningar men de tar inte reda på vad jag lider av utan under alla dessa år påstår de att det kommer från ryggen.
Jag har överklagat 3 gånger till Försäkringskassan, fast nu överklagar någon annan på Försäkringskassan den beviljade halvsjukersättningen.
Under tiden som varit, har jag även varit på arbetlöshetskassan och där blev jag i princip utskrattad, de undrade vad jag gjorde där? Jag var ju utförsäkrad för länge sedan eftersom jag inte jobbat på 27 år.
Sedan var det här med socialen, jag var tvungen att gå dit då de "bestämmer" att jag ska gå till en praktikplats på heltid för att få bidrag. Jag talar om som det är att jag inte kan det för att min värk gör ibland att jag överhuvudtaget inte kommer ur sängen, vissa dar går det bättre men det tar tid och när jag även vet att min panikångest slår till utan förvarning så kan det vara ganska svårt för mig att planera dagarna. Hundarna sköter jag om, vi tränar dem ofta inne och när värken är ok så åker vi ut i skogen fast jag har ju alltid med mig min krycka.

"Stina04 som kunde berätta mer som vad som hänt "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar