söndag 3 oktober 2010

Utförsäkring kan driva människor in i kriminalitet

Hej,

Jag vill berätta om en närstående som är så ekonomiskt desperat att personen vänt sig till kriminalitet. Vi ifrågasatte detta och det upphör förhoppningsvis.

Denna person har varit psykiskt sjuk mycket länge men fungerar nu relativt normalt pga. rätt medicinering efter c:a 10 år. Vi är mycket glada för detta, vi slipper gå på äggskal i 10 år till samt att personen i fråga känner lugn och lycka igen.
Personen har barn som mår dåligt av hur föräldern mår. Vi närstående får hjälpa till mycket. Personen kan inte jobba heltid. Sådant som vi vanliga tycker är ganska lätt, att pussla ihop med heltidsjobb går inte. Tvätta, handla, städa och ta hand om barn blir jobbigt. Min närstående försöker ändå jobba. Ofta är det då jobb som är lätta att få men tyvärr blev personen blåst på pengar på senaste stället, kommenterade detta och fick då sparken.

Nyligen fick personen chans att "haka på" något kriminellt som skulle betala sig, inte mycket men alltid något.

Vi försöker nu hindra detta och jag vet att det kommer att gå. Antagligen kommer personen att bli skyldig en massa pengar. Jag blir så fruktansvärt arg och ledsen när personer som inte kan ta hand om sig själva tvingas göra detta och försätta hela familjer i oro och depression. Jag gråter trots att jag mår bra. Jag blir så fullkomligt bitter, arg och hämndlysten när jag ser hur de ytterst ansvariga politikerna behandlar mina nära och kära!

Jag hoppas att någon politiker ska drabbas av psykisk ohälsa själv för att se hur illa de gjort många människor. Det kanske låter hemskt men jag hoppas verkligen på det! Det finns inget annat sätt för dem att förstå.

/Svart hål i hjärtat

2 kommentarer:

  1. Det vore rätt bra om de ansvariga poliitkernas och tjänstemännens villor och affärer blev utsatta för inbrott och de själva blev rånade och nedslagna! Men de har bra inbrottslarm och åker taxi, så det blir "Svensson" och småkiosk/affärs ägare som får ta hand om konsekvenserna!
    Det är ju självklart att vem som helst (och i synnerhet någon med psykisk sjukdom) som lämnas utan inkomst = mat, hyra och medicin etc. och allt annat som hör ett människovärdigt liv till blir kriminell lr tar livet av sig!

    Det är en självklarhet att det blir så!

    Men vi får väl se om det blir större fängelser och fler vakter och poliser och större batonger lr en välfärdssatsning som blir lösningen på "problemet"!

    Kanske en statlig utredning kan undersöka vad som är bäst, så kanske vi har en "lösning" om 5-10 år :( !
    Den som inte blivit nedslagen och rånad och lever får se!


    Mvh/Mats
    Tel: 0763370337
    http://socialamedborgargardet.ning.com/profile/MatsEriksson

    SvaraRadera
  2. Jag kan rekommendera KRIS, om personen är mottaglig och är villig att vara nykter. De är bra och har en enorm uppfinningrikedom, som de före detta bovar de är!
    http://www.kris.a.se/

    SvaraRadera